Tarieven


Een eerste intake consult duurt meestal 90 tot 120 minuten. Dit is afhankelijk van de hulpvraag. Eventuele vervolgconsulten duren

45- 60 minuten. Het aantal consulten is afhankelijk van de aard van de gezondheidsklachten, maar zullen altijd in overleg met jou afgestemd en ingepland worden. 


De genoemde tarieven gelden voor zowel consulten op locatie als online.

Tarieven van tincturen, voedingssupplementen en andere (hulp)middelen  zijn niet inbegrepen. Eventuele laboratoriumkosten voor bijvoorbeeld bloedonderzoek zijn ook niet bij de consulttarieven inbegrepen. 


Deze consulttarieven gelden per september 2023 en zijn vrijgesteld van btw.

Kennismakingsgespek

10-15 minuten

Gratis

Eerste/ intake consult

1,5 - 2 uur

(inclusief irisdiagnose en behandelplan)

€ 120

Vervolgconsult

45-60 minuten

€ 80

Kinderen


Eerste/ intake consult kinderen tot 12 jaar

Max 1,5 uur

€ 90

Vervolgconsult

Max 45 minuten

€ 60

Betalingstermijn

Na ieder consult ontvang je een factuur. Het verschuldigde bedrag op de factuur dient binnen 14 dagen voldaan te zijn. Er is een mogelijkheid om te pinnen op de praktijk. 


Vergoeding

Kaleon Natuurgeneeskunde is aangesloten bij beroepsorganisatie NWP en koepelorganisatie RBCZ. Heb je een aanvullende verzekering? Het kan zijn dat jouw zorgverzekeraar (een gedeelte) van mijn consulten vergoedt. Na ieder consult ontvang je een factuur via e-mail. Na betaling van de factuur kun je deze eventueel indienen bij jouw zorgverzekeraar als je aanvullend verzekerd bent. Controleer zelf je polisvoorwaarden of neem contact op met jouw zorgverzekeraar om te bepalen of  de consulten vergoed worden en tegen welke voorwaarden.  Klik hier voor meer informatie. 

Consulten voor alternatieve en complementaire zorg gaan niet ten koste van je eigen risico.


Afspraak afzeggen of wijzigen

Consulten vinden plaats volgens afspraak en kunnen bij verhindering tot 24 uur van tevoren gewijzigd of afgezegd worden. Dat kan telefonisch (sms, voicemail, Whatsapp) of via e-mail (info@kaleon.nl). Ik neem zo snel mogelijk contact met jou op om een nieuwe afspraak in te plannen. Bij niet nagekomen of afgezegde afspraken zullen de kosten voor het consult in rekening worden gebracht. 

Er wordt  een factuur naar je gemaild. Deze kan niet gedeclareerd worden bij de zorgverzekeraar.


Klachtenprocedure

Ik vind het belangrijk dat je tevreden bent over mijn dienstverlening, daarom streef ik ernaar je met de grootst mogelijke zorg te behandelen. Toch kan het gebeuren dat je niet tevreden bent. Mocht dat het geval zijn, hoor ik dat van je, zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken. Tevens geeft het mij de mogelijkheid om de kwaliteit van mijn zorg en dienstverlening te verbeteren.

Als we er toch samen niet uitkomen,  kun je contact opnemen met de klachtenfunctionaris van de NWP.

Klik hier voor meer informatie. De klachtenfunctionaris kan je helpen je klacht te formuleren. Zo nodig kan er bemiddeld worden en maakt de klachtenfunctionaris met jou een afspraak over de vervolgstappen.

Heb je vragen of wil je een afspraak inplannen?